cs sk en de

Monitoring-serverů.cz

Přihlášení

Registrace

Novinky

12. října 2022
+ v rámci aktualizace infrastruktury máme novou IP serveru pro ověřování výpadků: 37.139.12.159. IP hlavního měřícího serveru zůstavají 95.168.192.72, 95.168.192.195.

1. září 2021
+ dne 9.9. mezi 00:00 a 05:00 bude v rámci serverovny přesunut měřící server. Očekávejte výpadek měření v délce cca 1,5 hodiny a nebude fungovat ani web.

11. června 2020
+ máme nové číslo účtu: 1688672001/5500

14. září 2018
+ z důvodu bezpečnostní aktualizace proběhne restart serveru v úterý 18.9.2018 v 8:00. Odhadovaný čas nedostupnosti je 60 minut. Během této doby nebude fungovat měření ani web.

14. února 2018
+ z důvodu bezpečnostní aktualizace proběhne restart serveru v pátek 16.2.2018 v 8:00. Odhadovaný čas nedostupnosti je 60 minut. Během této doby nebude fungovat měření ani web.

7. srpna 2017
+ z důvodu bezpečnostní aktualizace proběhne restart serveru ve středu 9.8.2017 v 8:00. Odhadovaný čas nedostupnosti je 60 minut. Během této doby nebude fungovat měření ani web.

6. ledna 2017
+ ze zatím neznámých příčin přestalo fungovat ověřování DNSSEC od cca 3:00 do 11:30 na doménách vedených u Forpsi (v noci u nich probíhaly změny na DNS serverech), čímž docházelo k hlášení výpadků. Situaci vyhodnocujeme a budeme kontaktovat všechny ovlivněné zákazníky.

25. listopadu 2016
+ z důvodu kritické chyby v Linuxovém jádru proběhne bezpečnostní restart serveru v úterý 29.11.2016 v 23:55. Odhadovaný čas nedostupnosti je 30 minut. Během této doby nebude fungovat měření ani web.

22. února 2016
+ z důvodu kritické chyby v Linuxovém jádru proběhne bezpečnostní restart serveru ve středu 24.2.2016 v 8:00. Odhadovaný čas nedostupnosti je 20 minut. Během této doby nebude fungovat měření ani web.

30. července 2015
+ náš poskytovatel připojení měl velký výpadek konektivity. Měření v čase od cca 15:30 do 17:00 byla nefunkční a mohlo docházet k falešným hlášením výpadků. Za komplikace se omlouváme.

31. března 2015
+ pro větší bezpečnost jsme zavedli SSL šifrování.

7. srpna 2014
+ nový měřící bod. Měření je nyní prováděno z těchto IP: 95.168.192.72, 95.168.192.195, 37.9.170.232.

11. dubna 2013
+ adresy ve statistikách se řadí podle pořadí určeného ve přehledu adres.

25. září 2012
+ na nově přidané stránce Statistiky lze zobrazit přehled dostupností pro všechny adresy za poslední rok.

24. září 2012
+ přidali jsme nový měřící bod s IP 188.40.28.162

10. září 2012
+ v Nastavení lze nyní zvolit, zda chcete, aby Vám přišlo kromě emailu i SMS upozornění o docházejícím kreditu.

23. srpna 2012
+ na stránce Akt. dostupnost je nyní v posledním řádku uváděná průměrná dostupnost ze všech měření.

17. května 2012
+ pokud z jakéhokoliv důvodu nechcete zobrazovat URL měření v grafech, lze nyní v rozšířeném nastavení vybrat zobrazování jména měření místo URL

23. dubna 2012
+ počítání timeout je nyní za celou dobu měření stránky. Dříve bylo při nastaveném timeout 5s umožněno 5s na připojení a 5s na zpracování stránky, takže se i celkových 10s vyhodnotilo jako v pořádku. Od dnešního dne je to bráno jako výpadek.

16. dubna 2012
+ změnili jsme server pro testování z USA, nová IP adresa je 184.173.83.138

25. března 2012
+ přidali jsme nově možnost vynechat měření. Tato funkce se velmi hodí, pokud víte, že vždy v konkrétní časový úsek není měřená adresa dostupná a nechcete, aby se tím znehodnocovaly statistiky.

10. ledna 2012
+ snažíme se neustále zlepšovat. Přidali jsme nový měřící bod, který má IP adresu 93.99.200.6

31. října 2011
+ v rámci zkvalitňování služeb jsme přidali další telefon pro posílání upozornění o výpadku. Můžete si přidat do kontaktů nové číslo 777 111 311.

1. září 2011
+ spuštíme nový design stránek. Sledujte nás na Facebooku a Twitteru.

22. července 2011
+ máme nové IP adresy, ze kterých se provádí monitoring: 95.168.192.196 a 95.168.192.197

13. června 2011
+ možnost nastavení nezasílaní upozornění ve vybrané dny

15. května 2011
+ možnost platby kartou bez poplatku za zpracování transakce

Reklama

Chcete si server spravovat na dálku sami? Zkuste dedikovaný server, pokud chcete pouze zajistit místo v serverovně - server hosting je Vám k dispozici! Profesionální správa serveru - managed server od Superhosting.cz.

Doporučuji trochu více skromnosti a pokory

Seznam diskusí  >  Návrhy na zlepšení  >  Doporučuji trochu více skromnosti a pokory
Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
kolja, 14.8.2007 21:55:45e-mail
"V případě, že do konce týdne (tedy 5.8.2007) nedojde k odblokování
našich IP adres, uvedeme Vás na našem webu jako webhostéra neschopného
přijmout od nás 2 HEAD požadavky za minutu a nastoupíme další restrikce."

Milý Aleši, nehraj si na policajta, jehož hlavním krédem je na něco dohlížet a kdo se jeho dohledu dobrovolně nepodvolí, toho "zavře až zčerná". Sanž se aroganci neoplácet arogancí, myslím, že se to dá odbýt neutrálním oznámením o tom, že někdo měřit nechce.

EDIT: Pro náhodné příchozí: toto téma navazuje na blokující provozovatelé, kdy se FreeServer.sk začal bránit měření dostupnosti.
Odpovědět
Odp: Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
Martin M. (martin), 14.8.2007 23:45:53e-mailwww
Dobrý den, mail jsem provozovateli napsal já, nikoliv kolega Aleš. Provozovatel Freeserver.sk nereagoval na naše pokusy o vyjednání odblokování monitoringu (dá se říci, že s námi nekomunikoval vůbec), takže jsme dali jasné ultimátum. A navíc ještě do diskuze vysekl jen malý kousek mailu, který jsem poslal a nevložil jej tam celý. Situace je skoro stejná, jakoby webhostér zablokoval přístup klientům jiných prohlížečů než IE. Zkrátka seriózní webhostér se nechová jako zmíněná společnost.
S pozdravem

Martin Mrajca
jednatel společnosti
Odpovědět
Odp2: Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
kolja, 16.8.2007 11:45:34e-mail
Není rozhodující, kdo to psal, ale to, že se chováte jako policajt, jehož dozoru se musí všichni podvolit a kdo ne, proti tomu budou následovat sankce.

Stejně jako máte vy právo využít všech dostupných technických prostředků k tomu, abyste vaši službu provozovali, má provozovatel sledovaného serveru právo využít všech dostupných prostředků k tomu, aby si používání vaší služby nenechal vnutit.

Myslím, že stručné oznámení o tom, že tento provozovatel vaši službu využívat nechce je přiměřenou reakcí na jeho odmítnutí této služby a jeho zákazníkům to je dostatečným vysvětlením proč vaši službu ve spojení s jeho hostingem nemohou využít. Je pak na nich, jestli budou dále chtít využívat jeho hosting. Jakékoli vyhrožování tím, že o něm nejdříve napíšete že je kretén a když ani pak vaše adresy neodblokuje, že budou následovat další sankce, už děla daleko větší kretény z vás a zároveň to znehodnocuje vaši službu.

Nabídka té služby by měla být stejně svobodná volba, jako její využití, žádná ze stran nemá ani morální, natož nějaký jiný, nárok si cokoli vynucovat.
Odpovědět
Odp3: Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
Aleš Janda (kybl), 16.8.2007 13:19:06e-mailwww
Dobrý den,

každý samozřejmě právo na využití všech dostupných technických prostředků, aby si naši službu nenechal vnutit, má. Kdyby to právo neměl, tak by se už jednalo o trestný čin :-)

Jde ale o to, jak je to právo vynucováno. Kdyby nám normálně napsali se žádostí, že si nepřejí být naší službou měřeni, tak jim vyhovíme a tyhle nepříjemné průtahy se nemusely vůbec dít. Jenže zablokování portů, zesměšnění v diskusi a její následné zamčení (a další nereagování) není právě šťastné.

To ultimátum jsme dali ne proto, aby se nás báli, ale aby ještě měli možnost nějak reagovat (to fórum bylo zamčené).

Nemyslete si, že se nějak vyžíváme v tom, že očerňujeme cizí jméno. To ani náhodou, takové chování je pro nás velice nepříjemné. Ale také je pro nás velice nepříjemné, když nám nějaký uživatel napíše, proč mu to z ničeho nic "přestalo měřit", když to předtím šlo. Ten uživatel neví, že za to může webhoster, a vypadá to, že ta chyba je na naší straně. V podtstatě jsme poškozováni jen z něčího rozmaru, že se mu prostě naše služba nelíbí a neumí to dát normálně najevo (tj. napsat nám).

Myslím, že stručné oznámení o tom, že tento provozovatel vaši službu využívat nechce je přiměřenou reakcí na jeho odmítnutí této služby a jeho zákazníkům to je dostatečným vysvětlením proč vaši službu ve spojení s jeho hostingem nemohou využít.

To jsme také udělali + napsali důvod, proč měřit nechce. Podle mě to je přiměřená reakce. Ten poslední e-mail (na adresu, kterou vůbec nebylo lehké sehnat) byl adresován soukromě pouze provozovateli.

Admin FreeServer.sk udělal co chtěl, my jsme udělali co jsme chtěli (museli) a považujeme tedy věc za - bohužel ne moc úspěšně - vyřízenou.
Odpovědět
Odp4: Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
kolja, 19.8.2007 10:49:08e-mail
Kdyby nám normálně napsali se žádostí, že si nepřejí být naší službou měřeni, tak jim vyhovíme a tyhle nepříjemné průtahy se nemusely vůbec dít.

Nesouhlas s využíváním služby je možné dát jakkoli, třeba i mlčky zablokováním komunikace s měřícími servery. Oni nemají povinnost se ze služby "odhlašovat" poníženou suplikou adresovanou "ctihodnému" správci. Nechutně se v tom patlat, vyhrožovat a zesměšňovat jste začali vy ;-).
Odpovědět
Odp5: Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
Aleš Janda (kybl), 19.8.2007 17:38:09e-mailwww
Ale samozřejmě, že může zablokovat komunikaci s měřícími servery :-) Akorát to prostě není právě nejslušnější chování.

Nechutně se v tom patlat, vyhrožovat a zesměšňovat jste začali vy ;-).

Pátraní po příčině nefunkčního měření uživatele bych nenazýval patláním. A ani vyhrožováním, pouze to byl návrh, na který FreeServer.sk mohl odpovědět jak chce. A pro nás jediné možné řešení, jak zabránit tomu, aby někdo řekl o našem měření, že "to nefunguje".
Odpovědět
Odp4: Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
kolja, 19.8.2007 10:56:41e-mail
Jde ale o to, jak je to právo vynucováno.

Oni si nic vynucovat nezačali, pouze přestali používat vaši službu. Vynucovat něco jste začali vy.
Odpovědět
Odp5: Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
Aleš Janda (kybl), 19.8.2007 17:38:42e-mailwww
Nepřestali používat naší službu (nikdy ji ani nepoužívali), ale zablokovali měřící servery pro všechny svoje zákazníky, aniž by jim o tom dali vědět. Takže pak to "naše" měření nefungovalo. To je přece rozdíl :-)
Odpovědět
Odp3: Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
Aleš Janda (kybl), 16.8.2007 13:27:02e-mailwww
Ještě dodatek:

Jakékoli vyhrožování tím, že o něm nejdříve napíšete že je kretén a když ani pak vaše adresy neodblokuje, že budou následovat další sankce

Nepodsouvejte nám něco, co jsme nikdy neřekli ani nenapsali. Napsali jsme, že napíšeme, že není schopen přijmout 2 požadavky za minutu. To se také stalo. Ostatně tenhle důvod (ne urážku) uvedl jejich administrátor sám, my ho jen citujeme. To má do kreténů daleko :-)
Odpovědět
Odp4: Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
kolja, 19.8.2007 09:27:06e-mail
Možná podle vás daleko, podle mne je to opsání toho pojmu jinými slovy. Je to subjektivní. Naopak vy to zavádíte jinam, než to mířilo. Příspěvek primárně nebyl o kreténech (to byla pouze zkrátka něčeho, co jste se vy snažili dlouze a diplomaticky rozepsat), ale o vyhrožování.

Aby nedošlo k omylu, vaše služba se mi líbí a nic proti ní nemám. Nelíbí se mi, že se z ní snažíte dělat policii. Dávat ultimáta není totéž jako dávat šanci k nápravě. Když někdo něco nechce, důvody jsou vedlejší. Je jedno, jestli proto, že není schopen přijmout nějaké množství požadavků za minutu, nebo z důvodu, o kterém se nechce veřejně bavit. Je dokonce jedno, jakým způsobem své přání nevyužívat tu službu projevil. Prostě to nechce a není povinen někomu ty důvody sdělovat. Stejně tak vy můžete napsat, že to nechce a ty důvody vynechat. Ať si je každý přebere sám.

Sahzovat ho ve veřejné diskuzi a být dotčený, když tu diskuzi přeruší by mělo být pod vaši úroveň a vy se to tady zatím snažíte obhájit jako to nejlepší možné řešení.

Vy to tak možná nevidíte, ale věřte, že spousta lidí to veřejné zesměšňování bere právě jako sankci za to, že se někdo odmítl podvolit vašim ultimátům.
Odpovědět
Odp5: Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
Aleš Janda (kybl), 19.8.2007 17:43:05e-mailwww
Tak dobře, povím to ještě jinak.

Byli jsme upozorněni naším uživatelem, že se jeho server zdá naším měřením nedostupný. Po pár testech jsme zjistili, že z nějakého důvodu nejdou ze všech měřících serverů požadavky na FreeServer.sk. Logicky jsme tedy chtěli situaci nějak vyřešit, kontaktovali jsme tedy majitele tohoto hostingu. To šlo pouze prostřednictvím fóra, protože jiný kontakt nikde nebyl uveden. Adminu jsem psal alespoň soukromou zprávu na fóru, ale po 12 minutách od odeslání přišla "automatická" odpověď, že uživatel soukromé zprávy nepřijímá.

Napsal jsem tedy (slušný) příspěvek do veřejné diskuse. Dostalo se mi akorát výsměchu a reakce, že je to kvůli tomu, že moc zatěžujeme jejich server. Což se mi zdál vzhledem k naopak malé zátěži (2 požadavky za minutu) dost zvláštní argument. Tak jsem psal opět (normálně slušný) příspěvek s tím, že jestli je v tom jiný problém, rádi bychom jim vyšli vstříc. Samozřejmě že nikdo nemusí uvádět důvod blokace, ale pokud by byl v něčem problém, zkusili bysme systém upravit tak, aby to problém nezpůsobovalo. Zajímalo nás, co tedy FreeServer.sk vede k tomu, aby nás blokoval. Na to administrátor ovšem vůbec neodpověděl, naopak diskusi úplně uzamkl.

Dostali jsme se tedy do nepříjemné situace - na jedné straně naši uživatelé, kteří si myslí, že nám to "špatně měří" a můžou ztratit důvěru k systému, na druhé straně administrátor, který prostě nic neřeší, na nic nereaguje a zjevně reagovat nechce.

Museli jsme tedy tento stav oznámit na našich stránkách, protože by docházelo k dalším nedorozuměním. A nic jiného jsme dělat nemohli. Ale nechtěli jsme o někom psát něco "špatného", aniž by o tom věděl a mohl se adekvátně bránit. Oklikou se nám podařilo získat na ně e-mailový kontakt a poslali jsme tedy ještě poslední upozornění, než věc finálně "vyřešíme". Upřímně řečeno, vzhledem k předešlé (ne)ochotě k nějaké komunikaci jsme nečekali žádnou odpověď, proto jsme stanovili jasný termín, kdy tuto věc zveřejníme, když opravdu neodpoví.

Administrátor nakonec odpověděl, v podstatě potvrdil, že blokace je z důvodu vysokého zatížení jejich serveru a že se na jeho stanovisku nic nemění. Tím tedy považujeme věc za vyřešenou. Na stránkách jsme celou věc zveřejnili - jinak by docházelo k dalším omylům - a dále se k tomu nijak vracet nehodláme.

Doufám, že teď už tedy chápete naše důvody, proč jsme takto reagovali. Věřte, že pro nás to příjemné není.
Odpovědět
Odp6: Doporučuji trochu více skromnosti a pokoryTrvalý odkaz
Ondřej Jabůrek (wqcr), 23.8.2007 09:58:54e-mailwww
Souhlasím. Mohli by alespoň vyzkoušet, jak jim to zatěžuje servery a zamyslet se nad tím, jestli je to ono, co jim ty servery zatěžuje. Webhoster by měl počítat i s velkým číslem návštěvnosti (HTTP Request) za minutu, jenom tak by zjistil, zda-li jeho služby za něco stojí. A když navíc blokuje monitoring, tak jenom dává najevo, že jeho služby nejsou příliš dostupné. Věřím že i mému "slabému" serveru nedělalo problém 1000 i více HTTP Requestů za hodinu.
Odpovědět

© 2006-2024 SH.cz s.r.o.

Doporučujeme: SuperHosting.cz | CDN77.com